Aangekomen in Israel - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu Aangekomen in Israel - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Israel

Door: Henk en Alice

Blijf op de hoogte en volg Henk en Alice

27 Maart 2015 | Israel, Jeruzalem

Zoals de trouwe lezers al verwachtten ging de wekker vanmorgen om 5.30 uur.
Na een rustige start en een snelle hap, stond de shuttlebus voor ons klaarom ons naar Schiphol te brengen. Wat is dat handig, lekker in de buurt en goedkoop de auto kwijt.

De rij voor de security check was iets langer dan de vorige keer, toen waren we gelijk aan de beurt. De ondervraging ging vrij vlot, hij keek wel moeilijk maar liet ons toch door. Even later lag hij tevreden naast ons te slapen. In het vliegtuig wel te verstaan.

We hebben een goede vlucht gehad die af en toe wel aardig turbulent was. Dat was een schokkende ervaring, gelukkig mochten we weer veilig op aarde terugkeren. Onze eerste voetstappen in het heilige land voelden warm aan.
De temperatuur in Tel Aviv was 35 graden, en het was bewolkt, tijdens de vlucht hebben we ook alleen maar wolken gezien.

Bij aankomst was het ineens 2 uur later omdat hier de zomertijd, de afgelopen nacht al is ingegaan.
Het was nog even lastig om aan geld te komen omdat onze pas nog op Europa stond ingesteld. Je kunt tenslotte ook niet aan alles denken.

Dankzij Alice hebben we de Nesher shuttle naar Jeruzalem snel gevonden. Haar intuitie klopt helaas vaak toch wel...
Een mooie ervaring om zo naar Jeruzalem te reizen, een goede service, iedereen wordt voor de deur afgeleverd. Na een rit door Jeruzalem werden wij bij de Jaffapoort losgelaten.
Wel een beetje gek zo met je koffer de Jaffapoort binnenlopen en direct bij je hotel zijn. Heerlijk om er weer te zijn!

Na een korte installatie en opfrissing zijn we op zoek gegaan naar onze middag- en avondmaaltijd. We hadden tenslotte na ons vliegtuigontbijt om 10 uur geen maaltijd meer gegeten.
Die vonden wij bij restaurant Al-sarawi of zo, waar we hebben genoten van een falaffelrol met alle salads en een lekker glas versgeperste mitz tappuz (sinaasappelsap).

Omdat ma van de Werken ons nu al miste, zijn we daarna door naar de Westelijke muur gelopen, zodat we naar haar konden zwaaien op de webcam.
Daar hebben we lekker een tijdje naar alle mensen zitten kijken en luisteren naar het vrolijke gezang van de mannen bij het begin van de sjabbat.

Teruggekomen bij de Jaffapoort hebben we onze eerste cappuchino weer gehaald bij ons vaste winkeltje, wat dus nu ook om de hoek bij ons hotel is.

Het hotel is een karakteristiek oud gebouw met een hoge trap.
Het sanitair is enigzins verouderd, het ophangen van een handdoek op het rekje in de badkamer is een risico, de kraan boven de wasbak hangt nog aan de muur, wij hopen dat dit zo blijft zolang wij er zijn. Kortom een goed hotel.

• 27 Maart 2015 - 20:55

Ma:

Fijn dat het goed ging op die schokkende ervaring in het vliegtuig na dan.
    heb je je Ivriet al uitgeprobeerd?

• 27 Maart 2015 - 21:18

Jessica:

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen! En klinkt heerlijk zo rondneuzen in de stad! Wordt bijna jaloers, zeker op die 35 graden! Tis hier koud en regenachtig. Doe voorzichtig met de hotelkamer en veel plezier!

• 27 Maart 2015 - 22:06

Ma EnPa:

Hoi stel,
    Fijn dat jullie veilig zijn geland, julli hadden mazzel zeg, om 9.45 uur is in heel noord Holland. Inclusief Schiphol alle stroom uitgevallen. Er kon geen vliegtuig meer in of uit. Dit heeft een paar uur geduurd. Veel plezier samen, groetjes van ons 3en.

Tags: new imperial