Van Zichron Ya'akov naar Safed - Reisverslag uit Ẕefat, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu Van Zichron Ya'akov naar Safed - Reisverslag uit Ẕefat, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu

Van Zichron Ya'akov naar Safed

Door: Henk en Alice

Blijf op de hoogte en volg Henk en Alice

03 April 2015 | Israel, Ẕefat

We hebben weer afscheid genomen van Zichron Ya'akov om onze reis verder te vervolgen.
Omdat het vanavond Sederavond is, was ons gevraagd om zo vroeg mogelijk in Safed te kunnen zijn.
Wij schrijven Safed, je spreekt het uit als Tzfad en het wordt ook als Zefat
geschreven.
Safed is de hoogst gelegen stad van Israël en een van de vier heilige steden van de talmoed, naast Tiberias, Jeruzalem en Hebron.

Na een mooie rit door de wisselende landschappen van het noorden van Israël, kwamen we rond de middag in Safed aan.
Het appartement is mooi gelegen met een prachtig uitzicht over de bergen.
We hebben onze fitnessoefeningen ook weer gehad toen we de koffers de trapjes op gesjouwd hadden.

We hebben een mooie thorarol op de kop kunnen tikken en hebben nog wat boodschappen gedaan en tegelijk het stadje verkend.
Er sloten steeds meer winkels en iedereen was bezig zich voor te bereiden op de sederavond.
Op een gegeven moment zagen en hoorden we iets van het zingen van de pesachviering, hier hebben we een tijdje naar zitten kijken en luisteren.

Verder een rustig avondje in ons appartement, het weer was vandaag heerlijk, we konden voor het eerst zonder jas. De komende dagen belooft het nog warmer te worden.