Van Safed naar Tel Aviv - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu Van Safed naar Tel Aviv - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu

Van Safed naar Tel Aviv

Door: Henk en Alice

Blijf op de hoogte en volg Henk en Alice

07 April 2015 | Israel, Tel Aviv

Het was weer tijd om uit Safed te vertrekken wat we wel jammer vonden.
Bij het verslepen van de bagage naar de auto heeft Henk nog gefigureerd in een fotosessie om het gemeentebestuur van Safed te overtuigen van de noodzaak van verbetering van de trap.

De start van de rit naar Tel Aviv ging niet heel snel vanwege kilometerslange wegwerkzaamheden in verband met verbreding van de weg.

We reden over weg 2 de kustweg naar Tel Aviv. Omdat we niet tijdens de avondspits aan wilden komen, reden we gelijk door met alleen een koffiestop halverwege.
Omdat het vandaag behoorlijk warm was, waren we blij met de airco in de auto.
Rond kwart over twee waren we in Tel Aviv en worstelden we ons door het drukke verkeer naar ons hostel.
Geheel volgens verwachting was daar geen mogelijkheid om de auto kwijt te komen. Aangezien de nood inmiddels tot een hoog niveau was gestegen, reden we de auto, geheel naar Israëlisch gebruik, het trottoir op om in te checken en onze nood te ledigen. Hiermee bleken wij volgens een buurman een boete van 500 stekel te riskeren. Gelukkig ging het goed.
Dit was echter niet het geval met hert vinden van een parkeerplaats. Vanwege het mooie weer had half Israël bedacht om naar het strand te gaan, hierdoor waren alle parkeerplaatsen overvol. Na een uur rondjes rijden vonden we een plaats waar we 2 uur konden staan.
Na even bijgekomen te zijn op onze kamer vonden we in de buurt een parkeergarage waar inmiddels plaats was en waar de auto mocht overnachten.

We hadden daarna mooi de gelegenheid om een verfrissende duik in de Middellandse zee te nemen, wat ons erg goed beviel. Het water was wel koud, maar wij beseften wel dat we daarover niet mogen mopperen als we zien hoe het weer in Nederland is.

Lekker aan zee hebben we genoten van het eten en hebben we de zon in de zee zien zakken. Het was toen vijf over zeven.
Nu zitten we nog lekker op ons balkon het blog te schrijven.

• 07 April 2015 - 20:25

Jessica:

Zo dat klinkt wel heel goed, zo'n duik in zee na een lange reis en zoektocht naar een parkeerplaats! Tjonge, dat kunnen we ons hier nog niet voorstellen dat we in zee zwemmen. Gisteren weliswaar naar Scheveningen geweest, maar heb m'n schoenen aangehouden! Tis hier zo rond de 12 graden...

• 07 April 2015 - 23:20

Pa En Ma:

Jammer om zo'n knus stadje weer te moeten verlaten en in het drukke Tel Aviv te komen, maar daar is de zee weer dicht bij. Fijn om alles iedere dag te lezen.