Van Tel Aviv naar Mizpe Ramon - Reisverslag uit Mitzpe Ramon, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu Van Tel Aviv naar Mizpe Ramon - Reisverslag uit Mitzpe Ramon, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu

Van Tel Aviv naar Mizpe Ramon

Door: Henk en Alice

Blijf op de hoogte en volg Henk en Alice

08 April 2015 | Israel, Mitzpe Ramon

Wat was het vandaag warm. Pff 31 graden in Tel Aviv en 36 in Mizpe Ramon. Het is erg wennen deze temperaturen.
Ze zeggen dat het morgen een stuk koeler wordt, een graad of 23.

Het ontbijt vanmorgen was voor ons even schakelen, we zaten in een hostel met ontbijt. Toen we in de ontbijtruimte kwamen zagen we niets klaar staan. Het bleek de bedoeling te zijn dat iedereen zelf zijn ontbijt klaarmaakte, dus wij gingen daarom zelf maar een eitje koken, tomaat en paprika snijden enz. Omschakelen zijn we inmiddels wel gewend.

We hadden de auto geparkeerd voor de afgesproken prijs van 60 sjekel, toen we af wilden rekenen gaf het apparaat 115 sjekel aan. Dit was niet de afspraak, dus Henk naar de man bij de ingang om verhaal te halen. Hij maakte er 35 sjekel van, voor de schrik. Snel verdiend

De tocht naar de woestijn verliep goed, tot onze verbazing hadden we zelfs daar nog een stukje file gehad.
We vonden de woestijn opvallend groen in deze tijd van het jaar.
Onderweg stopten we bij ein Avdad om daar wat foto's te maken, we zouden uit onze jas gewaaid hebben als we die aan gehad zouden hebben.

Het hotel wat we geboekt hadden bleek een soort gezellig familiehotel te zijn. Het lijkt ons hier erg goed vol te houden te zijn.

Vanavond zijn we echt uit eten geweest, het restaurant was een goede keus.
Daarna nog lekker in de gemeenschappelijke ruimte zitten lezen, omringd door gezellig Ivriet gekeuvel.

• 08 April 2015 - 22:13

Pa En Ma:

da zal wel afkicken worden in Nederland, want hier geven ze nog geen 30 graden aan voor volgende week.
    file in de woestijn hoe bestaat het, stak zeker een kameel over.

• 08 April 2015 - 23:08

Ma Van Dulken:

Hallo vakantiegangers,

Lekker weertje bij jullie. Hier word het ook steeds zachter. Jullie vermaken jullie wel he.leuk om te weten waar jullie zitten. Hier is alles goed. Nog heel veel plezier en groetjes van ons drieën.