Maktesh Ramon - Reisverslag uit Mitzpe Ramon, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu Maktesh Ramon - Reisverslag uit Mitzpe Ramon, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu

Maktesh Ramon

Door: Henk en Alice

Blijf op de hoogte en volg Henk en Alice

09 April 2015 | Israel, Mitzpe Ramon

Na een goede nachtrust en een voortreffelijk ontbijt zijn we op advies van Aviva, onze gastvrouw, een hiketocht in de Maktesh Ramon gaan maken.
De Maktesh Ramon is een enorme krater van 40 km lang en 9 km breed en 300 meter diep. Maktesh is krater in het Ivriet.

Het was vandaag goed weer om zo'n tocht te maken, rond de 20 graden een heel verschil met gisteren. Er stond wel erg veel wind.

We hebben genoten van de tocht, de adembenemende uitzichten, en Alice ook van de verschillende soorten stenen. Ze zou ze allemaal wel mee willen nemen, maar dan zal de koffer wel te zwaar worden.
Het is verbazingwekkend om te zien wat er allemaal groeit en bloeit in de krater.
We hadden ons wel ingesmeerd, maar zijn nu wel plaatselijk rood.

Aviva zorgt als een goede moeder voor ons, we hebben vanavond met een diverse groep meegegeten. Omdat het morgen de laatste dag van Pesach is, zijn de meeste eetgelegenheden vanaf vanavond gesloten. We hebben nu twee shabatdagen achter elkaar.
De groep bestond uit Israëlis, Duitsers, Italianen, nog een Nederlander en wij.
De voertaal was Engels, maar onder elkaar werd er van alles gesproken.

Na het eten kwam Arthur alvast langs om een praatje te maken en wat af te spreken voor morgen.
Omdat hij morgen om 9 uur wil vertrekken gaan we nu gauw naar bed.

• 09 April 2015 - 20:58

Pa En Ma:

Welterusten en doe de groeten aan Arthur