Karmel - Reisverslag uit Haifa, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu Karmel - Reisverslag uit Haifa, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu

Karmel

Door: Henk en Alice

Blijf op de hoogte en volg Henk en Alice

02 April 2015 | Israel, Haifa

Voor de duidelijkheid: We zijn nog gewoon in Israël.
Die vermelding van Tsjechië komt omdat die site Zichron Ya'akov niet kent en dan maar iets anders kiest, met alle gevolgen van dien. Geen zorgen dus!

Toen we vanmorgen in de ontbijtruimte kwamen stond daar alleen een tafeltje met een schaaltje groenvoer en een mandje met matses klaar. Daarnaast alleen koffie en sap. Wij dachten toen, waar zijn we nu weer beland.
Omdat er ook geen borden stonden, zijn we toch maar even naar de receptie gelopen om de bedoeling na te vragen.
Zij meldde dat het ontbijt over a few minutes er aan kwam.
Wat er toen allemaal gebracht werd is te veel om op te noemen en ook te veel om op te eten.
Ze blijken ook broodjes van matzemeel te maken wat ook kosher voor Pesach is.

Onze ontdekkingstocht van de omgeving startten we in het centrum van Z Y.
We hebben hier ons eerste boek in het Ivriet gekocht, getiteld "Ik en mijn papa".

We maakten een rondrit door het Karmelgebergte en kwamen terecht bij Murakha een Karmelietenklooster waarvan gezegd wordt dat daar de confrontatie tussen Elia en de Baalpriesters heeft plaatsgevonden.
Vanaf het dak van het klooster hadden we een adembenemend uitzicht over de Jizreelvallei.
Het valt ons iedere dag weer op hoe groen en bloeiend de natuur in deze tijd is.

In het vervolg van onze rondrit zijn we in Newe Yam gestopt omdat daar de zee in de buurt zou moeten zijn.
Toen we een openstaande poort doorgingen, stonden we oog in oog met de Middellandse zee. We hebben hier ons brood op zitten eten met een fantastisch uitzicht.

Het was een mooie dag in een mooie omgeving.

• 02 April 2015 - 20:46

Pa En Ma:

Dag saampjes,
    Mooi verslag zo heerlijk om mee te kunnen lezen.
    Hier bijna de hele dag gesneeuwd en geen klein beetje maar een heel pak, het werd later op de dag van die natte flodder dus je snapt het al sop, sop, sop over de paadjes van Landgut Engelsbach.
    groetjes Pa en Ma