Gezegende paasdagen - Reisverslag uit Ẕefat, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu Gezegende paasdagen - Reisverslag uit Ẕefat, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu

Gezegende paasdagen

Door: Henk en Alice

Blijf op de hoogte en volg Henk en Alice

04 April 2015 | Israel, Ẕefat

Terwijl het bij jullie stille zaterdag is, hebben wij al Pesach vandaag.
We wensen elkaar hier al een paar dagen Chag sameach, goede feestdagen.
Gisteren was het sederavond en we hebben gemerkt dat dit heel de avond duurt. We hoorden van alle kanten het gezang uit de huizen komen, terwijl er op straat niets te zien is.

Ook vanmorgwn was het superrustig toen wij onderweg gingen naar Karmiel om daar een dienst met de Messiaanse gemeente daar mee te maken.

Toen we daar aan kwamen, was er echter niets te zien, ze hebben dus waarschijnlijk geen dienst vandaag. Dat was erg jammer, maar toont ook aan hoe het in Israel kan werken.
We hebben genoten van de omgeving waar we doorheen reden.

Straks willen we gaan luisteren naar de dienst van de gemeente waar we vorige week waren. Die hebben de dienst van vanmorgen al online staan.

Wij willen jullie allemaal gezegende paasdagen toewensen vanuit het land waar het allemaal gebeurd is.

• 04 April 2015 - 18:12

Pa En Ma:

Dank je wel voor de paaswens, hier hebben ze trouwens geen witte donderdag, maar der Grüner Donnerstag of zo iets. en geen goede vrijdag, maar karfreitag, op witte donderdag ging ik (ma) hier mee naar de kerk, op vrijdag was het ook maar toen hadden ze geen tijd op te gaan en hebben we met oma fien samen naar de dienst in Bruchem geluisterd. bijzonder dat je hier gewoon kunt meeluisteren. jammer dat we niet mee kunnen kijken naar de mooie natuur daar.
    hier is het ook mooi, nog steeds plaatselijk wit van de sneeuw.
    En verder een goede voortzetting morgen van je trektocht. Groetjes pa en ma