Golan - Reisverslag uit Ẕefat, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu Golan - Reisverslag uit Ẕefat, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu

Golan

Door: Henk en Alice

Blijf op de hoogte en volg Henk en Alice

06 April 2015 | Israel, Ẕefat

Gisteren hebben we een dag op de Golan hoogvlakte doorgebracht. Het uiterst noordoostelijke deel van Israël.
Wat een mooi gebied is dat, het lijkt nu wel de Betuwe van Israël met al die bloesem in de bomen.

We verlieten Safed en reden via weg 90 naar Kiryat Shmona, om daar weg 99 naar Mas'ada op te draaien.
We volgden de massa die ook die richting uitging. Israël heeft deze week Pesachvakantie, velen gaan er dan ook een weekje of dagjes tussenuit.

Onze eerste stop was Fort Nimrod een door de moslims in de tijd van de kruisvaarders gebouwde vesting. Doordat dit fort erg hoog ligt in het Hermongebergte, is het een strategische plek en geeft het mooie uitzichten.

Het was vandaag behoorlijk helder en lekker warm aan het worden, de komende dagen belooft het nog warmer te worden. Dat wordt dus nog afzien..