Inpakken maar! - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu Inpakken maar! - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu

Inpakken maar!

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Henk en Alice

06 Mei 2019 | Oekraïne, Kiev

Vandaag hoefden we niet onderweg en bleven we in Vynnitsa. In deze stad woont Koen met zijn gezin. Vandaag hebben we 2000 voedselpakketten klaargemaakt, waarvan we een gedeelte gaan uitdelen in de komende dagen.
Een pakket is ongeveer 10 kilo en bestaat o.a. uit meel, bloem, olie, groenten, suiker, thee, macaroni etcetera. En mensen krijgen het een keer per maand.
De sfeer in de groep is erg goed en met elkaar ging het inpakken snel. Er waren ook verschillende oekrainers die ook meehielpen.
Na het inpakken werden we verwend met een heel uitgebreide warme lunch. Ze zijn hier erg bang dat we misschien honger zouden hebben na afloop. Wat een overvloed wordt er uitgestald en het ene gerechtje nog lekkerder dan het andere. Het is goed toeven hier!
Vanmiddag hadden we vrij en konden we een beetje bijkomen van alle indrukken.
Vanavond kregen we opnieuw een overvloedige maaltijd in de synagoge van Vynnitsa. Hier is ook een gaarkeuken die Christenen voor Israell ondersteunt.
Het weer was heel de dag fantastisch. Het was droog en 18 graden. Vanavond brak de hemel open en ging het erg hard regenen en onweren.
Het was weer een heel bijzondere dag.

Groetjes van ons