De grote dag - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu De grote dag - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu

De grote dag

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk en Alice

18 December 2018 | Israel, Tel Aviv

Op deze morgen ging bij ons de wekker al om 6.00 uur om de reis op tijd te kunnechn beginnen.
Met nog wat slaap in onze ogen en een ontbijt achter onze kiezen, konden we bij het Corlaer college in de bus naar Schothorst stappen om daar de rechtstreekse Intercity naar Schiphol te nemen.
We merkten gelijk het gemak van een minder volle koffer. We hadden nu samen maar 31 kg, terwijl we 46 kg mee mochten nemen. Genoeg ruimte dus om het een en ander mee terug te nemen.

Zoals inmiddels gebruikelijk is, ging het op Schiphol ook als een trein en dan bedoel ik natuurlijk op het vliegveld. De security kent ons natuurlijk al ;)

De vlucht was ook aangenaam en soepel met weinig turbulentie. We hebben ons Ivriet op kunnen halen, we zaten namelijk naast een vrouw die ook Ivriet les heeft gegeven in Nederland. Erg leuk om er alvast weer een beetje in te komen.
Omdat we met El-Al vlogen hadden we dit keer ook weer een heerlijke maaltijd onderweg.

Een half uurtje later dan gepland, konden we het vliegtuig verlaten. We hadden waarschijnlijk de wind tegen gehad.

Hoe soepel het op Schiphol ging, zo traag ging het op Ben Gurion. Ze hadden volgens ons wel 5 vliegtuigen gelijk leeggeladen en die moesten allemaal door de paspoortcontrole.
Stel je voor er is daar een ruimte met 34 hokjes waar een persoon in zit die de paspoorten controleert, met daarbij dus 34 rijen wachtende mensen. Bij onze aankomst bij die hal, stonden er in iedere rij zeker 50 mensen te wachten. Tel maar uit hoe lang het dan gaat duren. Dan was het ook nog zo dat wij in de op een na laatste rij stonden en de douanier van de laatste rij er mee stopte, zodat de meneer van onze rij die laatste rij er bij mocht nemen (om en om van iedere rij een).
Duidelijk een geval van op het verkeerde moment in de verkeerde rij staan.
Dat kostte ons dus zo ruim een uur extra.

Na deze hindernis, konden we wel zo onze koffers oppikken en op weg naar de trein. Die stond al op ons te wachten.
Op Tel Aviv Haganah hadden we de bus ook zo gevonden (wisten we nog van vorig jaar) en zo belandden we in de buurt van ons eerste hotel.
Nog een klein stukje lopen en we konden inchecken. Een heerlijke rustige kamer in een leuk knus hotel. Daar waren we wel aan toe.

Goed om weer in het beloofde land te zijn, benieuwd wat we weer allemaal mee gaan maken hier.

Eerst maar eens een nacht lekker bijkomen van de reis.

Shalom van Henk en Alice

• 18 December 2018 - 17:21

Papa Johan En Mama Henny.:

Hoi stel,
    Leuk berichtje, gaaf om jullie zo te volgen. Veel plezier, we kijken uit naar het vervolg.

Groetjes.

• 18 December 2018 - 18:52

Pa En Ma:

Fijn om jullie belevenissen te lezen. We zien het voor ons al die rijen.
    We zijn benieuwd naar morgen. Groetjes pa en ma