Jerusjalajim - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu Jerusjalajim - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu

Jerusjalajim

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk en Alice

27 December 2018 | Israel, Jeruzalem

Na een goede nachtrust en een opnieuw heerlijk ontbijt, zo mogelijk nog uitgebreider dan we de afgelopen dagen gehad hebben, zijn we eerst de huurauto weg gaan brengen.
Het eerste wat ons opviel toen we bij de auto aankwamen, was dat bestuurder van de auto voor ons, zijn auto strak tegen onze bumper had geparkeerd.
De volgende hobbel was om de auto uit het parkeervak te krijgen. Naast ons stond een auto die schuin had ingeparkeerd en daarmee ook een deel van ons vak in beslag had genomen en achter ons stond een muur. Na wat heen en weer gedraai, kwam er een reddende engel aan in de persoon van een medewerker van de parkeergarage die een pauze nam. Dankzij zijn hulp en een stuk of 10 keer heen en weer sturen, is het gelukt en konden we op weg.
Het weer in Jeruzalem vandaag deed ons denken aan Nederland, veel regen en wind. Regen geeft sowieso chaos in het verkeer in Jeruzalem, als de navigatie ons dan ook nog eens door Mea Shearim met zijn smalle straatjes stuurt, maakt ons dat even niet heel vrolijk.

Vervolgens moesten we nog een tankstation vinden om de auto met volle tank af te kunnen leveren en daarna op zoek naar de inleverplek.
Ook dat is gelukt en er bleek ook een tankstation naast te liggen.

We hadden om 11.00 een afspraak op het kantoor van Israël Today, dit maandblad met nieuws en informatie uit Israël, wordt hier samengesteld en verschijnt in het Engels, Duits, Noors en Nederlands.
Een half uurtje later dan gepland werden we hier hartelijk ontvangen en konden we opdrogen en opwarmen.

Na een warme lunch bij de koshere versie van het bekende restaurant 'de gouden bogen', zijn we op zoek gegaan naar het museum van Hebreeuwse muziek. Hier worden instrumenten die in de joodse muziek over de hele wereld werden en worden gebruikt getoond en via een tablet ook ten gehore gebracht.

Op de terugweg naar ons hotel zijn we over de Mahane Yehuda gelopen, waar we genoten van de genoten van de geuren, de kleuren en de geluiden van deze joodse markt. Even voelden we ons weer in de kantine van het Israelcentrum, toen we de winkeltjes herkenden die op de muurfoto in Nijkerk staan.

Vanwege het weer kozen we er deze keer voor om een falaffel te halen en niet op een terrasje te gaan zitten eten.

Shalom,
Henk en Alice

• 27 December 2018 - 19:19

Pa En Ma:

Tsjonge, vandaag regen en dat schreef ik bij gisteren.
    Dan wordt hier toch netjes geparkeerd.
    Jullie hadden weer een mooie dag op een paar irritatie dingetjes na.
    Groetjes pa en ma