Dode Zee - Reisverslag uit Ein Bokek, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu Dode Zee - Reisverslag uit Ein Bokek, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu

Dode Zee

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk en Alice

24 December 2018 | Israel, Ein Bokek

We zitten in het Leonardo Inn hotel in Ein Bokek en het is hier heerlijk weer. Het eten is hier fantastisch, we zullen als we terugkomen wel weer aan de lijn moeten.

Het eerste plan was om een fietstocht te gaan maken met de fietsen die gratis door het hotel ter beschikking worden gesteld.
Henk had een mountainbike uitgezocht, toen kon Alice nog kiezen uit 4 andere fietsen. De ene had een lekke band, bij de tweede liep de ketting er vrijwel gelijk af en ook aan de andere 2 mankeerde het een en ander. Een goede fietsenmaker zou hier niet misstaan ;)
Omdat Henk toch graag wilde fietsen is hij alleen op pad gegaan, dat duurde echter niet zo lang omdat alle versnellingen zowat regelmatig doortrapten. Geen succes dus.

We zijn toen maar te voet naar de shopping mall van Ein Bokek gegaan, om daar te ontdekken dat de handcrème van Ahava die we daar altijd halen, nu niet vriendelijke geprijsd was.

Dan maar naar de Dode Zee. Na een paar keer weggestuurd te zijn geweest, vonden we eindelijk een plekje waar we wel het water in konden. We hebben lekker gedreven, op het strand was het met 26 graden goed uit te houden.

En ja, het zat er al een tijdje aan te komen, vandaag is de regering van Netanyahu gevallen. Wij konden het ook niet meer tegenhouden. Israël zal volgend jaar weer naar de stembus moeten.

Wij wensen iedereen goede Kerstdagen toe.

Shalom,
Henk en Alice

• 24 December 2018 - 19:00

Pa En Ma:

De Israelisch zijn zeker geen fietsers.
    Heel gedoe. Maar de benenwagen deed her gelukkig wel.
    Lijkt wel of wij ook in dat hotel gelogeerd hebben.
    En met de kabinetscrisis, ja daar kunnen wij hier ook niks aan doen.
    Vanavond kerstconcerten met een volle kerk.
    Mooi al die belangstelling.
    Hoelang blijven jullie bij de dode zee?
    Dan naar Jeruzalem?
    Groetjes Pa en Ma