Ons opgaan naar Jeruzalem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu Ons opgaan naar Jeruzalem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu

Ons opgaan naar Jeruzalem

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk en Alice

26 December 2018 | Israel, Jeruzalem

Gisteren hebben we de Dode Zee achter ons gelaten om naar Jeruzalem te gaan als laatste overnachtingsplek van onze reis.

Onderweg daar naartoe hebben we een tussenstop gemaakt in Arad bij de Fountain of tears.
De fountain of tears is een kunstwerk van bronzen sculpturen gemaakt door de Canadese kunstenaar Rick Weinecke.
Hij heeft een muur van 7 panelen gemaakt van Jeruzalemsteen, van elkaar gescheiden door 6 pilaren gemaakt. In die panelen worden de 7 kruiswoorden van de Heere Jezus uitgebeeld. Voor ieder paneel staat een bronzen beeld wat een holocaustoverlevende uitbeeldt. Hiermee wil hij een een verbinding leggen tussen het kruislijden en de holocaust.
Wij vonden het kunstwerk zelf al erg indrukwekkend, zeker nadat de kunstenaar zijn verhaal aan ons had verteld.

Het was ons tijdens deze reis al eerder opgevallen dat er nog zoveel groeit en bloeit in de woestijn, hoe verder we naar het noorden gingen, hoe groener alles werd. Erg mooi om te zien.

Het is onze gewoonte om tijdens iedere reis het holocaustherdenkingscentrum Yad vaShem te bezoeken. Iedere keer kiezen voor een ander onderdeel omdat het groot complex is. Dit keer kozen we voor het binnenmuseum waar een permanente expositie is van de geschiedenis van de holocaust.

In het hotel aangekomen werden we overweldigd door een enorme mensenmassa, er was net ook lading Afrikanen losgelaten.
Bij het inchecken werkte onze creditcard ook nog eens niet, en moesten we op zoek naar een geldautomaat.
Uiteindelijk, met het nodige geduld, is het allemaal goed gekomen en konden we naar onze kamer.

Een indrukwekkende en enerverende dag.

Groetjes,
Henk en Alice

• 27 December 2018 - 19:18

Pa En Ma:

Zo beleef je nog is wat. En maar regenen, bij ons was het mooier vandaag.
    Geniet de laatste standplek maar volop, van Jeruzalem de mooie stad.
    Groetjes pa en ma