Ein Bokek en Ein gedi - Reisverslag uit Ein Bokek, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu Ein Bokek en Ein gedi - Reisverslag uit Ein Bokek, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu

Ein Bokek en Ein gedi

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Henk en Alice

25 December 2018 | Israel, Ein Bokek

Vandaag was het opnieuw een zonnige dag in Ein Bokek. We hadden op internet gevonden dat er een mooie wadi vlakbij ons hotel ligt, waarin een wandeling is uitgezet. Na het ontbijt pakten we onze spullen en vertrokken we. Bij het beginpunt aangekomen zagen we nog niet gelijk welke kant we op moesten, gelukkig kwamen er nog meer mensen aan. Die wisten het wel! De wandeling was fantastisch! Je liep als het ware door een riviertje en over rotsten naar een waterval. Altijd bijzonder zo in de woestijn!
In eerdere reizen bezochten we bijvoorbeeld de oase van Ein Gedi, maar van deze wadi hadden we nog nooit gehoord. Zo zijn er nog vele anderen. Iedere reis leren we weer nieuwe dingen!
Over Ein Gedi gesproken: nadat we wat uitgerust waren van de wandeling zijn we naar Ein Gedi gereden om de botanische tuinen van de kibboets daar te bekijken. Wat een indrukwekkende bomen en planten hebben ze daar. Heb je weleens van de Baobab gehoord? De Baobab of apenbroodboom kan 10 meter breed en 2000 jaar oud worden. Een kolos om te zien. In de kibboets staan er verschillende en de oudste is van de zestiger jaren.
Verder stonden er nog heel veel andere planten die in Nederland alleen als kamerplant voorkomen.
Bijvoorbeeld de cactussen.
Vanavond aten we ons laatste diner in dit hotel, morgen reizen we naar Jeruzalem.

• 25 December 2018 - 16:21

Pa En Ma:

Mooi, mooi, mooi.
    We genieten volop mee.
    Morgen op naar Jeruzalem, moet de auto hard aan trekken denk ik, ongeveer 1000 meter omhoog toch?
    Groetjes Pa en Ma

• 25 December 2018 - 20:20

Pa En Ma Wilnis:

Hallo vakantiegangers
    Tis een schitterende omgeving, ik heb ergens ook nog dia’s van Ein Gedi, zal ze eens opzoeken. mooi om jullie zo te volgen. Hier gaat alles naar omstandigheden goed, voorbereiding voor vrijdag zijn bijna rond, vandaag Kerstfeest gevierd, waren mooie diensten.
    Groetjes van ons

• 25 December 2018 - 20:24