Oude stad - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu Oude stad - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Henk en Alice Werken - WaarBenJij.nu

Oude stad

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk en Alice

28 December 2018 | Israel, Jeruzalem

Vandaag is de opa van Alice begraven, we hebben de afscheidsdienst via internet mee kunnen luisteren, mooi dat dit mogelijk was.

Vanmiddag zijn we met de tram naar de oude stad gegaan en hebben ons in de massa gestort. We kwamen aan bij het uitgaan van de moskee na het vrijdaggebed, we moesten ons dus tegen de massa in dringen door de shoek.
We wilden naar de Heilig Grafkerk gaan en gebruikten hiervoor de ingang via het dak. Bij de koptisch orthodoxe kapel ontdekten we een ingang naar een watercistern met een enorme echo. Hadden we niet eerder gezien.
Ook in de grafkerk zelf was het erg druk.

Bij de westelijke muur hebben we de aanvang van de shabbat meegemaakt en zijn daarna een pizza wezen eten bij Basti.

Het was weer goed om er te zijn.
Omdat het shabbat is, reed de tram niet meer en moesten we de weg naar het hotel te voet afleggen.
Een mooie wandeling om wat calorieën te verteren.

Shabbat shalom,
Henk en Alice

• 29 December 2018 - 14:29

Pa En Ma:

Een illegale ingang naar de grafkerk??? Foei toch.
    Shabbes is voorbij nu.
    Groet Pa en Ma